Persoanele cu pozitii de conducere intr-o companie reprezinta figuri cheie pentru buna functionare a acesteia, deoarece actiunile lor joaca un rol decisiv in rezultatele organizatiei, in performanta si in sanatatea angajatilor.
Deoarece comportamentul lor afecteaza restul personalului, este necesar un proces special de selectie la angajarea lor. Acest lucru este cunoscut sub numele de headhunting, un proces de selectie de personal pentru manageri sau alte posturi importante intr-o companie.
Headhunting: cautarea de profiluri
Ca si in cazul recrutorilor IT (recrutori cu expertiza tehnica in evolutia mediului tehnologic), headhunterii trebuie sa detina un set de competente care sa le permita sa se specializeze in acest sector. Astfel, Talent Stream ofera servicii de head hunting.
Managerii dintr-o companie se deosebesc de alte profiluri de angajati prin faptul ca acestia contribuie la generarea unor organizatii durabile si de succes, iar influenta lor asupra companiei este mai mare pentru pozitia pe care o sustin. Acesti angajati reprezinta o valoare sigura si reala pentru companie, iar o alegere gresita reprezinta o cheltuiala bugetara mare.
Cele mai citite articole
Atunci cand se lanseaza in procesul de selectie pentru aceste posturi, headhunterul ar trebui sa caute un profil foarte bine pregatit, cu o experienta vasta, capacitatea de a conduce echipe de lucru si o personalitate flexibila, sociala si transformabila.
Un proces lent …
Procesul de selectie poate fi lent, deoarece nu este intotdeauna usor sa gasesti un profil cu aceste caracteristici, iar nivelul de solicitare din partea unui recrutor de acest tip este mult mai mare din cauza importantei pe care angajatul (sau persoana pe care intentioneaza sa o angajeze) o are pentru companie.
Dupa ce a aflat care sunt nevoile companiei, vanatorul de personal trebuie sa gaseasca persoana potrivita. Candidatul trebuie sa corespunda nu doar cerintelor postului sau locului de munca, ci recrutorul trebuie sa tina cont de modul in care se integreaza in companie (valorile sale, functionarea sa etc.).
Pentru a realiza un proces de selectie de succes, headhunterul trebuie sa cunoasca in detaliu cerintele postului si ale organizatiei, iar pentru a minimiza greselile, trebuie sa stabileasca impreuna cu clientul sau profilul care urmeaza sa fie selectat pentru a intelege situatia si nevoile companiei, mediul in care se va afla candidatul si problemele care trebuie rezolvate.
Profesionalismul, seriozitatea, abilitatile sociale, leadership-ul, increderea in sine, personalitatea dinamica si initiativa recrutorului sunt foarte importante in acest tip de proces de selectie.