Supradotarea descrie un construct care nu inseamna doar asa-numita inteligenta cognitiva. In functie de modelul stiintific pe care se bazeaza supradotarea, nu este o boala si nu trebuie sa-i sperie pe parinti.
Sarcina profesionistilor din gradinita Bucuresti ajuta la asigurarea faptului ca copiii supradotati pot fi fericiti cu talentele lor fara a deveni „dificili” pentru ei insisi sau pentru cei din jurul lor. Termenul de supradotatie descrie un fenomen complex format din diversi factori. O componenta a dotatii si singura parte masurabila este dotarea intelectuala, adica ceea ce este cunoscut sub numele de inteligenta.
De asemenea, inteligenta nu este un termen fix. In general, se poate afirma cel putin ca oamenii inteligenti sunt capabili de procese de gandire superioare, cum ar fi rationamentul si capacitatea de a abstractiza.
Gradinita Bucuresti – O necesitate pentru copiii bine dezvoltati
Este important pentru parintii copiilor bine dezvoltati sa-i inscrie la gradinita Bucuresti IQ-Est, pentru a face fata setei pronuntate de cunoastere a copilului lor, proceselor de gandire neobisnuite si sentimentelor asociate. Pe de alta parte, parintii au si rezerve si nesigurante de inteles, atunci cand apare subiectul supradotatiei. Poate ai auzit in mod repetat parinti care afirma:
„Nici nu stim daca copilul nostru are talente speciale, daramite un IQ dezvoltat.”
„Termenul de dotare ma sperie”.
„Copilul nostru ar trebui sa creasca normal”.
„La gradinita, supradotatia nu joaca un rol. Copilul ar trebui sa se joace acolo si sa invete sa se inteleaga bine cu ceilalti.”
Cele mai citite articole
„Copilul nostru nu trebuie sa fie arogant si nu trebuie sa fie exclus”.
„Ce ar spune rudele, vecinii, prietenii?”
„Copilul nostru ar trebui sa mearga la o gradinita care este aproape de casa noastra si aproape de scoala unde va fi inscris ulterior”.
„Nu vreau un copil dotat”.
Aici devine vizibila grija parintilor de a-si judeca gresit propriul copil, de a-l determina devreme si apoi de a avea asteptari false de la copil. Dar nu este vorba despre repararea viitorului sau etichetarea lui.
La gradinita Bucuresti este vorba despre nevoile de joc si de invatare recunoscute in prezent ale copilului. Pe cat posibil, acestea sunt satisfacute la gradinita, pentru ca copilul sa se simta confortabil si sa se poata dezvolta in functie de potentialul sau si in ritmul sau.
Fiecare copil are dreptul (legal) la educatie
Acest lucru este valabil si pentru copiii deosebit de dotati. Este de la sine inteles ca cunoasterea talentelor copilului este tratata in mod confidential de catre specialisti. In discutia tehnica se incearca in mod repetat sa se evite acest termen si sa se puna in locul lui alti termeni, de exemplu „talent deosebit” sau pur si simplu „talent” sau „avantaj de dezvoltare”.
In opinia noastra, toti acesti termeni nu sunt adecvati si conduc la ambiguitate. Fiecare copil este dotat. Distingem diferite niveluri de abilitate cu denumirile „capacitate medie” (IQ 85 la 115), „capacitate mult sub medie” (IQ mai mic de 85), „capacitate cu mult peste medie sau speciala” (IQ 115 la 130) si „inalt abilitate” (IQ mai mare de 130). Aproximativ 2 pana la 3% dintre copii sunt dotati.
Supradotarea nu este o boala si nu trebuie sa-i sperie pe parinti. Sarcina profesionistilor din gradinita Bucuresti ajuta la asigurarea faptului ca copiii supradotati pot fi fericiti cu talentele lor, fara a deveni „dificili” pentru ei insisi sau pentru cei din jur.