luni, 30 ianuarie 2023
More
    AcasăDiverseReducerea emisiilor de CO2 - Esențială pentru omul de afaceri Iustin Paraschiv

    Reducerea emisiilor de CO2 – Esențială pentru omul de afaceri Iustin Paraschiv

    -

    Sectoarele zootehnice și alimentare încep să se confrunte cu presiuni similare cu cele ale sectorului energetic cu câteva decenii în urmă. Iar 2023 se pare că va fi un an de cotitură în această direcție.

    Reducerea poluării atmosferice, esențială pentru un viitor mai bun

    Chiar dacă numeroase țări au convenit că o reducere cu 30% a emisiilor de CO2 până în 2030 este deja o obligație, nu o posibilitate, lucrurile sunt mult mai complicate decât par.

    În primul rând este vorba de investiții costisitoare în materie de tehnologii verzi. Fiind vorba de foarte mulți bani la mijloc, acest lucru reprezintă o piedică serioasă în calea unei dezvoltări sustenabile pentru multe companii.

    Este adevărat că reducerea emisiilor din industria combustibililor fosili este imperios necesar, dar schimbările din sectoarele ce produc hrană pentru populație sunt multe și de mare anvergură, iar implementarea lor nu se poate face atât de rapid pe cât ar fi nevoie.

    Totuși ele trebuie făcute, deoarece, conform studiilor efectuate pe această temă, emisiile de dioxid de carbon, dar și de alte substanței nocive pentru mediul înconjurător, provenind din activitățile agroindustriale, mai ales din sectorul cărnii de pui, porc, bovine și lactatelor ar putea submina eforturile de control al noxelor atmosferice la nivel global.

    Din păcate, sectorul zootehnic este prost pregătit pentru deceniul de tranziție la schimbările climatice și riscă să rămână învechit. Iar în țara noastră mult mai mult decât în alte părți.

    Evident, soluții se tot propun, inclusiv cele privind alimentele artificiale, realizate la imprimantele 3D, așa, ca în Star Trek. Românii însă nu par a fi mari amatori de carne de vită sau pui printată cu ajutorul inteligenței artificiale. Cel puțin deocamdată. Tot mai bun e puiul LaProvincia, nu-i așa?

    Tradiționaliști cum suntem, singura variantă viabilă rămâne alocarea de bani serioși în reducerea noxelor, inclusiv prin utilizarea de surse de energie verde, solară și eoliană.

    Și cum la nivel guvernamental lucrurile se urnesc extrem de greoi, tot în sarcina companiilor private cade acest lucru. Asta dacă vor să supraviețuiască într-o lume de business tot mai dură, unde fără o dezvoltare sustenabilă nu mai există viitor pentru ele.

    Iustin Paraschiv a găsit o soluție viabilă pentru o dezvoltare sustenabilă

    Iustin Paraschiv, proprietarul LaProvincia, deja a acționat în această direcție și a avut curajul ca de la jumătatea anului 2022 să se orienteze spre instalarea de panouri fotovoltaice menite să asigure firmelor din grupul Carmistin o autonomie energetică mare.

    Așa cum omul de afaceri Iustin Paraschiv  a arătat recent, este vorba de o investiție de mare anvergură, dar care își va releva eficiența în anii ce vor veni. În condițiile în care și prețurile la energia electrică din sistemul național au ajuns la niște cote astronomice, evident că a dori să ai o afacere autonomă într-un grad cât mai mare este singura cale de a rezista pe piață și să fii competitiv.

    În prezent, tot mai multe companii producătoare de carne și lactate urmăresc atent emisiile directe de carbon. Este nevoie de mai multă atenție pe întregul lanț de producție și aprovizionare, de planuri inovative pentru a reduce noxele și a folosi cu maximă eficiență energia produsă de panourile fotovoltaice.

    Analiza mai multor studii privind viitorul sistemului alimentar arată că există un consens puternic cu privire la necesitatea promovării unor diete mai hrănitoare, sănătoase și durabile, atât în ​​ceea ce privește aprovizionarea cu alimente, cât și în ceea ce privește alegerile consumatorilor. Cu toate acestea, există o nevoie urgentă de a stabili un dialog larg cu privire la acțiunile controversate care au fost propuse, în special în ceea ce privește intervențiile în industria alimentară prin politici publice care vizează reducerea producției și vânzării de alimente procesate.

    De mulți ani, industria a promovat reformularea produselor, urmărindu-se să răspundă cererii de alimente mai hrănitoare, mai puțin calorice și considerate mai sănătoase de către consumatori.

    Companiile au desfășurat acțiuni pentru educarea nutritionala a consumatorilor, pentru a stimula cererea de alimente care alcătuiesc diete mai echilibrate și durabile. 

    În ceea ce privește modurile de producție, rapoartele de sustenabilitate ale companiilor arată mai multe acțiuni pentru reducerea amprentei de carbon, creșterea eficienței în utilizarea apei, utilizarea energiei din surse regenerabile, reducerea pierderilor și a deșeurilor, reciclarea ambalajelor și utilizarea ingredientelor produse în mod durabil.

    De asemenea, acțiunile de responsabilitate socială arată că au evoluat politicile privind calitatea vieții la locul de muncă, transparența și etica în mijloacele de comunicare între companii și societate, precum și cu diverse forme de sprijin pentru comunitățile în care își desfășoară activitatea.

    În prezent, pentru antreprenorul Iustin Paraschiv, integrarea principiilor sustenabilității în strategia de afaceri reprezintă un pas cheie, care va contribui la dezvoltarea echilibrată și durabilă a liniilor de business, generând plusvaloare pe termen mediu și lung.

    Articole Asemanatoare

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!
    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultimele Articole